سینما ایران و جهان

نقد و بررسی بهترین فیلم های ایران و جهان

سینما ایران و جهان

نقد و بررسی بهترین فیلم های ایران و جهان

در این وبلاگ به نقد و بررسی فیلم، میزان فروش و تاریخچه و همچنین معرفی آثار خوب سینمای ایران و جهان می پردازیم

بایگانی

نقد وبررسی فیلم دختر

فیلم در ژانر درام اجتماعی مسیر خود را طی می کند. ماجرا از آنجا شروع میشود که ستاره پنهان از پدر سنتی و خشک خود برای خداحافظی با دوستش که قصد رفتن از ایران را دارد به تهران سفر میکند ولی در برگشت هواپیما وی کنسل میشود و نمیتواند برگردد. این گونه پدر او متوجه می شود و فورا به تهران میرود.

در نقش پردازی به شخصیت ها فیلم دچار کمی اشکال است.ورود بی دلیل بعضی از شخصیت ها و ماجرا هایی به فیلم البته که برای نشان دادن شخصیت پدر ستاره است ولی میتوانست از روش های بهتری برای این کار استفاده کرد.مثلا ماجرای شوهر عمه ستاره و ماجرای چک برگشتی فیلم را از مسیر اصلی خود دور میکرد.

در بازیگری علی رغم بازی بسیار خوب فرهاد اصلانی که به خوبی نقش یک پدر سنتی که رابطه خوبی با دختر خود ندارد یعنی صمیمیتی ایجاد نکرده که دخترش به او نزدیک شود، اما در نقش ستاره شاید این بازیگر جوان هنوز نیاز به کسب تجربه بیشتر برای بازیگری حرفه ای دارد.مریلا زارعی نیز در نقش خود خوب عمل میکند.

داستان فیلم دخترشاید تا حدودی داستان زندگی خیلی از افراد جامعه باشد پدرانی که با رفتار سرد و نگاه سنتی به فرزندشان فرصت وجود صمیمیت بین پدر و فرزند را نمی دهد وطبیعی است که در این مواقع فرزندان گاها رفتارهایی از خود بروز دهند که باب میل پدر و مادر نیست. انها به دلیل وجود محدودیت هایی که خانواده برای ان ها تعیین کرده مجبور به پنهان کاری میشوند.

رابطه پنهانی ستاره با خاستگارش یکی دیگر از نقاط ضعف داستان میباشد هیچ پردازشی نسبت به نقش فرهاد درفیلم وجود نداشت و شاید بهتر بود به جای ماجراهایی چون زن همسایه و چک برگشتی کمی به این داستان پرداخته میشد.

در کل برای نقد کل داستان باید گفت فیلم خوب شروع شد و با داستان خوبی جلو رفت اما از نیمه های فیلم دیگر از ماجرای اصلی خبری نبود هرچند که در آغاز داستان هم صحنه هاییی بی ربط به جریان اصلی وجود داشت ولی داستان تا نیمه خوب پیش  رفت و بعد از مسیر خود خارج شد.در حالی که می توانست این داستان را بیشتر پیش برده و ماجرای فرار دختر از دست پدر نیز بیشتر طول بکشد.



  • سعید راشدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی